2010/04/01

יציקה בסדקים בעץ


פיתרון לסדקים בעץ.גם לעץ עם סדקים יש יופי משלו, פסלים וחרטים מנסים להמשיך ולעבד עץ למרות הסדקים. קיימת אפשרות להשתמש בסופר גלו, אך התוצאה לא תמיד מוצלחת.אני ניסיתי בדקתי דבק עם תוצאות מדהימות.הדבק הוא של החברה האמריקאית DEVCON משמש הרבה לתעשיה.שם הדבק " 2 טון " הוא אחד מהדבקים החזקים ביותר .יתרונות: ארוז בזוג שפורפרות נוחות של 28 גרם, שקוף לחלוטין (קריסטל)לא דליק,עמיד במים, מתאים לעץ,מתכת,זכוכית,חרסינה,פיברגלס, ועוד..המחיר סביר (20 שקל),האריזה נוחה וחסכונית. הדבק הוא איטי, זה יתרונו וחסרונו. דבק איטי מתיבש לאחר שעתיים, וחוזק סופי לאחר 8 שעות, חיי מדף ארוכים מאוד , ובנוסף , מעולה ליציקות.
הניסוי שלי:
יצקתי תערובת אפוקסי על משטח פלסטי , התערובת היתה שקופה לחלוטין וקיבלה עובי של 2.5 מ"מ בחלק העבה ו 0.5 מ"מ בחלק הדק. לאחר שעתיים היה יבש למגע וגמיש לקיפול. השארתי ליבוש למשך הלילה ובבוקר היה לי משטח חזק עם גמישות קלה ביותר. ניסרתי חלק עם משור נימה , הניסור היה כמו ניסור עץ.בדקתי בכרסום , התוצאה מצוינת, ולבסוף בדקתי ע"י מכות על סדן.
ניסיון שני:
יצקתי לתוך עץ סדוק ויבש, כרסמתי מגרעת להרחיב את הסדק ולאפשר לדבק לחדור לצדדים.גם הפעם נתתי זמן יבוש ארוך. החריטה היתה קלה , והתוצאה מעולה.
מסקנה: דבק חזק מאוד להדבקה, מתאים ליציקות חלקי פלסטי, מעולה ליציקות בסדקים , משלב הדבקה חזקה עם כושר מילוי,טוב פי כמה מהדבקים המהירים לסוגהם.
לכניסה לחנות לחץ כאן.


תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

נסה מרק אפוקסי (כמו פלסטלינה בגוון שחור). בגלל הצבע המנוגד הוא דווקא מדגיש את הסדקים - בעץ אלון זה יוצא מדהים!!!